2016. április 10., vasárnap

Vader-változatok

Vader nagyúr jelmeze filmről-filmre változott. Most az általam felfedezett különbségeket mutatom be; ahol csak lehet, a filmekből származó képkockák segítségével.
Lássuk először a sisak és maszk területét!



Hogy miféle bikoloritásról van szó, arról bővebben itt írtam.
Meg kell említsem a Birodalom visszavágban és a Jedi visszatérben használt vívó maszkot is. Annak érdekében, hogy Bob Anderson (David Prowse vívódublőre) jobban kilásson, Vader vívómaszkja a szemeken kívül további átlátszó felületeket kapott. Néhány közeli snittben el lehet csípni (ráadásul ilyenkor a nyaka nem a normál esetben megszokott grafitszürke nyak, hanem csillogó fekete).


Vader öltözetének többi része is változott az egyes filmek között. Ezek a legfeltűnőbb módosítások:


A hasi panelt nem részletezem. Jó megfigyelők mind a négy haspanel között megtalálják a különbségeket. A jobb felső képen nem írtam semmit a váll színéről. Sajnos Vader válla az Új reményben nemigen látszik. Én egyedül a TIE-vadász pörgése közben láttam meg egy pillanatra, de ez alapján sem tudom megállapítani, hogy fekete-e vagy grafitszürke. Ezért segítségül hívtam két régi promóciós képet. Így már nyilvánvaló, hogy Vader válla a IV. részben is szürke volt.


És végül az utolsó megfigyelt részlet: a kesztyű:

Valószínűleg Vader csizmája is változott az idők folyamán, de erről sajnos semmi biztosat nem tudok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése