2021. március 24., szerda

Mattfestés – az Ezeréves Sólyom

Han átadja Landónak az Ezeréves Sólymot. Kicsi korom óta furcsálltam, hogy Lando egyszerűen elfeketedik, amikor a hajó közelébe ér.


Évekkel később megtudtam az okát: a Billy Deeről készült felvételt egy mattfestménnyel montírozták össze. Ez az a festmény:


Hihetetlen részletgazdag és élethű alkotás; ha nincs ez a buta Lando-elfeketedés, sosem fogok gyanút, hogy igazából nincs is ott az űrhajó.
A festmény Frank Ordaz tehetségét dicséri. Itt látható munka közben, a sapkáján még A Jedi bosszúja a film címe:

Nagyon érdekel az a fénykép, ami alapján fest.
 

Körbevágtam, és visszatorzítottam normális perspektívájúvá. Így jobban szemügyre vehető. Egyértelműen látszik, hogy dobozok vannak körülötte a padlón, ami fehér és fekete színű. A háttérben mintha egy sziklafal volna.

Erről eszembe jut egy fénykép, amit még A Birodalom visszavág készítésekor fotóztak. Ez az:
 

Az Ezeréves Sólyom az aszteroida barlangjában pihen. Nem látszik ugyan, de ez a Falcon-modell óriási: a hossza másfél méter! És jobban megnézve, ott is van egy doboz, sőt a fekete-fehér padló is stimmel, meg persze a sziklafal is.
Sárgával bekarikáztam a dobozokat.


Lássuk az aszteroidában (pontosabban az űrcsiga gyomrában) játszódó egyik olyan filmbéli pillanatot, amikor a 150 centis Sólyom modellt használták!
 

Ha kivilágosítom, megfigyelhetővé válik a teherhajó alatt a fekete-fehér színű padló:


Most már semmi kétség, hogy Ordaz jedis festményéhez a fotóreferencia a birodalmas aszteroidás jelenet volt.


De mit kerestek a Falconon kívül a dobozok? Az aszteroidában nem pakoltak ki Hanék semmit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése