2021. június 2., szerda

Magyar rajongók írták 2019-ben a Skywalker koráról

Két éve írtam az utolsó gyűjtést a magyar rajongók véleményéről, a Solo volt terítéken. Akkor még előttünk volt a Skywalker kora, így arról még nem számolhattam be.
De azóta már rég kijött a film, ezért úgy érzem, ezzel még adós vagyok. Szóval most álljon itt, hogy az Index.hu Star Wars fórumán mi volt az első tíz vélemény a zárótrilógia harmadik darabjáról!


A Skywalker kora magyarországi bemutatója 2019. december 19-én volt, de az első hozzászóló már előző nap látta. A többiek megvárták a premiert.


mindenki senkije, 2019.12.18.:

Most jövök a moziból. Összességében azért jó nagyot csalódtam pozitívan :D Sokkal rosszabbra számítottam.
Persze, így is örületes volt, ez a sok túlzás meg szuperképesség meg mittudomén, nem a mi Star Warsunk ez már. Hatalmas kármentés zajlott, óriási fiaskó a 8. rész, JJ amit csak lehetett, azt igyekezett rendbehozni.
Én azért jól szórakoztam, most inkább ez az érzés az erősebb bennem, de majd biztos ízekre szedjük és akkor leromlik. Valahogy újranézni viszont semmi kedvem. Nagyon sokszor leül a film, meg tulajdonképpen nem is túl érdekes vagy izgalmas. Meg mondom, nem a mi filmünk ez már. Nem a mi SW-nk ez már. Ez már ilyen szupersztárvársz, meg kicsit harry potter és marvel, Jézusság, Istenkedések, Mindenhatóskodás. Így meg elvész a film tétje nekem. Meg az SW jellege is.

Jó sok érdekes kameót figyeltem meg, most ezeket nem spoilerezem, majd biztos lesz szó ezekről is.
C3PO-n nagyon jókat mulattam, ő végre a régi volt nekem.
Landón is meglepődtem, tök jó bőrben van a filmben! Az interjúkban olyan rozzant kis öreg volt már, a filmben jóval fiatalosabb a csávó. Meg tetszett, hogy végülis talán minden kérdésre kaptunk választ. Lett vége a sztorinak és egész felemelő is lett a vége a számomra.
Hát, most ezt gondolom róla.



Stratonicus84, 2019.12.19.:

pillanatnyilag úgy erzem, hogy a VIII jobb film, mint a IX.

És egyébként eddig, amíg csak VII és VIII volt, én nemigen fanyalogtam, de most a IX után azt mondom, hogy a VI-tal volt vége a Star Warsnak.

Csalódott vagyok. Grandiózus film akart lenni, de üres lett. És cseppet sem érzem úgy, hogy minden kérdést megválaszolt volna, inkább újabbakat tett fel.

Szerintem az is elég szomorú, ha már ott tartunk, hogy C-3PO jelenetei a legjobbak.
:(


random seed, 2019.12.19.:

na megnéztem (=áttekertem) a cam verziót, a szokásos disney üresség, nincs gerince, nincs lelke, semmije sincs, és akik csinálták valszeg nem is értik hogy ezek mit jelentenek. se a rajongóik.
ez már annak a generációnak készült, akiknek az agyát gyerekkorukban ledarálta a disney, és most beérett a gyümölcs, felnőtt ez a generáció, ledarált aggyal. és gyerekeiket is odaadják a sátánmikiegérnek, agy-darálásra...
és közben ezt mondják "ugyan mit számít bármi is? jól szórakoztam, és a gyerekeim is"...


ka_TARZI_s, 2019.12.19.:

Akkor értékelném a filmet. [...]
Skywalker kora (spoilermentesen) 
Az Ep8 után, már amikor tudott volt, hogy JJ kapta az Ep9-et írtam, hogy nem számítok tőle csodákra, csak némi kármentésre. Ezt megtette.

Az Ep9 nem jó film, és nem jó SW film, vannak olyan pillanatai, húzásai, amiknél a fejemet fogtam, van benne sok klisé is, de ilyen Ep8 után nem hiszem, hogy ebből sokkal többet ki lehetett volna hozni.
Fanszervízből van bőven, tele van easter eggekkel, néha akkorákkal mintegy ház, némelyik ezek közül kifejezetten jól működik.
A TLJ-hez képest szerintem nem tapossa meg jobban az OT-t, sőt, a TLJ-hez képest még rehabilitálja is Luke-ot.
Van benne pár megható jelenet/pillanat is és pár jó poén is.
A látvány persze profi munka, de az az összes DW filmben az volt, viszont olyan túlzottan emlékezetes jelenet - mint a TLJ-nél a tróntermi, vagy a TFA-nál a fénykardozás a havas erdőben -- nincs.
Az új karakterek nem túl jelentősek, de legalább nem is idegesítőek.
Nem fogom sokszor újranézni, de nem is utálom, mint a TLJ-t. Nem ez lett a legrosszabb SW film.
Összességében jobb, mint amit a leak alapján vártam, mondjuk legyen egy 6,5/10.
Az egyértelmű, hogy ha JJ-t engedik mindhárom részhez, egy sokkal jobb ST-t kaptunk volna.


Lada79, 2019.12.20.:

Ez a film a TFA és a TLJ szerelemgyereke. Egyszerre gyáva és szemétláda.
Botrányos. Olyan, mintha a sok kupac fost összelapátolták volna, és azon tanakodott volna JJ, hogy mit hozzon ki belőle. Ennyit még nem facepalm-oztam film alatt. Van a film végén egy drámainak szánt jelenet, de az egész mozi önkéntelenül felröhögött rajta.
A TFA előtt azt mondtam, hogy ezt az új trilógiát csak akkor szabad megcsinálni, ha olyan történettel áll elő, amire azt mondhatjuk, hogy erről még tudnunk kellett. Nos, ez az új trilógia az, amiről nem szabad tudomást venni.


kannibál Kovács, 2019.12.20.:

A Disney-éra messze legjobb filmje, ahol végre csúcsformában van a rendezés és a forgatókönyv is. Tele van ötletekkel és kreativitással. A szélvész gyors tempó kifejezetten jól áll neki és végre bátran meri használni az új karaktereket. Nevetségesek azok az állítások, hogy ez egy iparosmunka lenne, különösen azoktól a kritikusoktól, akik a trilógia előző két filmjét az egekbe magasztalták a premier idején. Ők a gyáva férgek, mert ahhoz nem kell bátorság, hogy a hosszú ideje egymást hergelő "rajongóknak" muníciót adjunk.

 

Szerintem a Bosszúállók: Végtelen háború szintjén van a film, talán csak annyival gyengébb, hogy nem tudta vagy merte felvállalni azokat a drámai áldozatokat, amik ott megvoltak (nem a fináléra gondolok).

10/10



Quantumleap, 2019.12.20.:

De most akkor Palpatine hogy maradt életben? Vagy az egyáltalán Palpatine volt? Esetleg megmagyarázták ezt precízen, csak én nem figyeltem?


P.Stanley, 2019.12.20.:

Mèg egy ekkora összevissza katyvaszt... bànom hogy moziban nèztem meg.Amúgy gyanùs hogy csak negyed rèsze volt tele a teremnek... Szal a majd üres teremben ment le az egèsz..vicc.Az egèsz film nettò baromsàg. Èrezni lehetett hogy a kòkler trolljohnson marhasàgait igyekeztek helyrehozni.de nem sikerült.Mitől lett ez lezàrva??? Kèrdèsek tömkelege naradt megvàlaszlatlanul...sose gondiltam volna hogy az Ep 1-nèl vagy az R1- nèl is lehet szarabb filmet csinàlni. Most sikerült.


TízÉvenemvoltamitt, 2019.12.20.:

Sajnos tele van logikátlanságokkal az egész "mű". (Szm inkább gyerekeknek készült ez is, csak úgy mint az előző "művek" [...]
A császár valahogy mégis túlélte, hogy ledobták a "feneketlen" aknába- megmentője az erő sötét oldala, persze az (A forgatókönyvíró maximum) utána rá nemsokára robban fel az egész kóceráj, ki szedte össze a komát egy akkora zuhanás után, hogyan?(Az aknából felcsapó miazma, mi volt akkor? )
Hogy vitte el Az erő sötét oldala, tud űrhajót is vezetni, nem számít.
Az olyan kínzó kérdések:
Pl, hipp, hopp, a császárnak lett egy fia- nem emlékszem, hogy az előzmény mozikban kitértek volna erre.
Hipp hopp, az is megnősült és lett egy lánya is... És egy csomó ilyen: A lázadók flottája az előző részben, megsemmisült.. honnan a fenéből került elő annyi vadászgép megint, amivel lehet partizánkodni?:)
A Return of The Jedivel szépen be kellett volna fejezni az egészet és inkább másfelé kalandozni abban az univerzumban. Nagy nagy kár érte.


nikodémus, 2019.12.21.:

Az OT kedvelőjeként és a PT szigorú kritikusaként az ST végülis felemás képet mutat számomra. A VII. remake ugyan, de hangulatos, még a nosztalgiát is megbocsátom. A VIII. végre mer új irányokba tapogatózni, egyértelműen a legjobb SW-filmek közé tartozik. Ez a IX. meg... egy pironkodó és ügyetlen bocsánatkérés a VIII-ért. Egyszerűen alig tudom elhinni, hogy Abramsék ezt tényleg komolyan gondolták. Az eleje olyan, mint egy folyton pörgő, de valójában üres rajzfilm/anime, aztán olyan pofátlan fanservice jön, hogy nekem kínos. RJ-t vádolták itt sokan trollkodással? Hát milyen ostoba fordulatok vannak ebben a filmben? RJ-t vádolták itt sokan Birodalom-másolással? Mekkora lusta nyúlás az egész finálé? RJ-t vádolják hajánál fogva előrángatott cselekményszálakkal, háttérsztorikkal? Hát milyen fanficton/EU-kavarás megy ebben a részben? RJ-t vádolták itt sokan gyenge forgatókönyvírói képességekkel? Ennek a IX-nek egyszerűen NINCS forgatókönyve! Jó, hogy végre elengedték a Skywalker-sztorit, de ilyen méltatlanul...


Ez volt tehát az első tíz vélemény a Skywalker koráról. Ha lesz még mozifilm, majd az arról írt véleményeket is összegyűjtöm. Szerintem érdekes dolog évek távlatából elolvasni az első reakciókat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése