2020. szeptember 11., péntek

A szuperlézercső

Néhány éve már meséltem róla, hogy a Halálcsillag szuperlézer-jelenetében kik játszották a két technikust.


Azt viszont még nem mondtam, hogy magát a szuperlézer-alagutat mi játszotta. :)

Mint az alábbi sztoribordon látszik, eleinte nem volt még eldöntött, hogy az alagút festmény legyen-e vagy modell:


Aztán végül is modell lett, de emiatt nem kellett egy teljesen új makettet építeni. Elővették a Halálcsillag hőkivezető-nyílását, ahová Luke a film végén belövi majd a két protontorpedót:


Fogták ezt a nyílást, elforgatták jobbra, és tettek bele két hengert. Egyet az aljára, egyet a tetejére:


Ehhez hozzáadták a Jon Erlandról és Joe Johnstonról készült felvételt:


Ezután jött Peter Kuran, aki odafestette Johnstonék alá a kis emelvényt, amin a két technikus áll, és kész a kompozíció: élő emberek egy díszletben; talpuk alatt kétdimenziós, festett emelvény; mögöttük pedig felvétel egy makettről. Az eredmény hibátlan:


A végtelen cső illúzióját két tükörrel érték el. Az egyiket a nyílás túlsó végére helyezték, a másik pedig egy kémtükör volt (ami egyik oldalról nézve tükör, másik oldalról nézve üveg), így a két párhuzamosan, egymással szembe helyezett tükör egy végtelen alagutat eredményezett a kamera számára. A csapó szerint 1977. február 16-án készítették róla a felvételt (jópofa, hogy a csapó is végtelenszer tükröződik):


Szerintem ez tök szuper. :) És azt például csak most vettem észre, hogy ott vannak azok a fekete, fésű alakú izék:


A fentiek összefoglalva egyetlen képen:


Persze ezzel még nem volt kész a jelenet, hiszen kellett maga a szuperlézer-nyaláb is; s végül a képet a falakra és az emberekre vetült zöldes fény tette teljessé. Ezeket az effekteket Adam Beckett, Peter Kuran, Jonathan Seay és Diana Wilson hozta létre.
A kép különböző elemeit privát forrásból megszerezve most én magam is összeraktam a látványt, íme:



Egyébként érdekes, hogy bár az a sztoribord, amit fentebb mutattam, szinte semennyire sem hasonlít a végleges verzióra, azért mégis oda volt tűzve a modellre. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése