2020. szeptember 22., kedd

Hamill rejtélyes promóképe

Ez a fotó 2017 óta zavar engem. Látszólag semmi különös nincs rajta, Mark Hamill pózol Luke Skywalkerként az Új remény című epizódhoz.



Csakhogy van itt két apróság, ami nem hagy nyugodni. Egyrészt, a fénykardok ismerői azonnal kiszúrják, hogy ez itt bizony A Birodalom visszavághoz készült markolat, másrészt pedig Hamill az 1977-es autóbalesete utáni arccal látható.


Szóval akkor miféle kép ez, ha nyilvánvalóan 1977 után készült? Miért kellett Marknak a Birodalom készítése idején Új reményként pózolnia? Talán a film 1981-es újra-bemutatóját szándékozták promotálni ezzel a képpel?

Ezen gondolkodtam 3 évvel ezelőtt, de mivel nem jutottam semmire, nem foglalkoztam vele többet.

Egészen máig, amikor feltettem ezt a kérdést egy külföldi Facebook-csoportban. Nagyon hamar érkeztek válaszok, melyek közül Tom Spina és Chris Trevas hozzászólásai voltak a leghasznosabbak. Mindig jó érzés olyanoktól infót kapni, akiknek saját vukipédia-szócikkük van. :) 

Tehát megtudtam a sok hozzászólásból, hogy ez a fotó bizony 1977-ből származik, s bár valóban Mark balesete után készült, a Birodalom-kardot a Lucasfilm utólag helyeztette a képre azért, hogy manapság is használható legyen a fotó úgy, hogy közben a kard markolata is megfelel a kánonnak.

Mark eredetileg Holiday Special kardot markolt a képen (hogy mi is ez a kard, arról ITT írtam). Chris Trevas mutatott is egy linket, tele olyan fotókkal, amiken szintén ezt a markolatot fogta a kezében Hamill. S köztük megtaláltam a tökéletesen egyező fotót is. Most gyorsan összeraktam egy összehasonlító képpárt, amin egyértelműen látszik, hogy a fénykardot utólag kicserélték a képen.



És íme a teljes fotó; az eredeti valamint a módosított fénykarddal:


Ráadásként még egy képpár ugyanabból a fotósorozatból:


Mivel ezek a képek a Factors Etc. poszterein szerepelnek, 1977-es dátummal, ezért most már azt is tudom, hogy a Holiday Special fénykard előbb volt látható ezeken a fényképeken, mint magában a Holiday Special-ben. Szóval talán nem is úgy kéne fogalmaznom, hogy ezeken a posztereken Holiday Special fénykardot tart Luke, hanem hogy a Holiday Special-ben van nála Factors-fénykard. :)

Akárhogy is, a rejtély megoldódott: a képek valamikor Hamill 1977 januári balesete után, de még az év decembere előtt készültek, amikor már Hamill arca begyógyult; a Birodalom-fénykardot pedig utólag montírozta oda a Lucasfilm. :)

S hogy miért nem eleve a normál fénykardot használták a fotózáskor? Nem tudom, de annyi biztos, hogy a Factors Etc. máskor is bajban volt az eredeti fénykardok beszerzése terén. Lásd Darth Vader esetét ITT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése