A császár érkezésének felvételéhez Norman Renynolds tervének megfelelően csak a komp elülső-alsó részletét építették meg (a többit mattfestménnyel kívánták megjeleníteni).
Igazán impozáns modell, nemde?
Tetszik ennek a képnek a hangulata is:
A statiszták félig-meddig felvették már a rohamosztagos-jelmezüket. Valaki a földön csücsül. R2-es droidokat is látni, sőt, egy kutaszdroid is ott várakozik. Tökjó lehetett részt venni ebben. :)
De lássunk egy kicsit korábbi pillanatot! Itt még hiányzik az űrkomp ablaka:
Érdekesek a kivágott papírfigurák. Milyen célt szolgálhattak? S a másik érdekesség a jobb oldalon a fal hátsó része. Torz a perspektívája. Szerintem ez kétdimenziós. Biztosra veszem, hogy egy másik szemszögből nézve tökéletesen kiegészíti a hangár megépített falát. Ha ez igaz, akkor itt egy óriási festményt látunk!
...amit itt már nem látok:
De nem is tudom, hogy mi értelme lett volna ennek az óriás festménynek, ha eleve egy jóval kisebb mattfestéssel tervezték kiegészíteni a látványt, űrkompostul, hangárostul, fogadó bizottságostul.
S akkor lássuk is a szóban forgó mattfestményt!
Michael Pangrazio itt épp elkezdi a munkát. Az első lépés perspektíva-vonalak rajzolása.
És íme Pangrazio elkészült műve, melyet egy zuhanyfülke üvegére festett:
Itt épp Harrison Ellenshaw mutatja napjainkban valakinek Pangrazio alkotását. A kép közepén levő ürességbe került az élőszereplős felvétel. :)
Ez a festmény lenyűgöző. Nagyon tetszenek az apró részletei. Pl. ki vette észre a film nézése közben a bal oldalon parkoló TIE-vadászt?
Az élőszereplős felvétellel vegyített festményen egyszerre látható épített és festett kutaszdroid is. :)
Itt jól kivehető, hogy az űrkomp rámpája és leszállótalpa valódi, a többi része festmény:
Mert bár az űrkomp tekintélyes hányadát a fentebbi fényképek tanúbizonysága szerint is elkészítették életnagyságban, Pangrazio úgy döntött, jobb, ha nem csupán kipótolja a komp hiányzó részeit, hanem teljesen megfesti az űrhajót.
Marquand be is szólt neki: "minek építettük a díszletet, ha az egészet lefested?"
A festményt igazán közelről szemlélve rájövünk, hogy valójában igencsak elnagyoltak a részletei.
Ezzel együtt lenyűgözőnek tartom az alkotást. :) De ami igazán lenyűgöz, az csak most következik.
A kompból való kiszállást követően a császárunk vált néhány szót Vaderrel, közben elhalad a katonák sorfala előtt. A jelenet végén ismét madártávlatból látható a hangár és a császár fogadására felsorakozott temérdek katona, akik között Palpatine sétálgat méltóságteljesen a sleppjével.
Úgy tűnik, hogy itt Pangrazio iménti festményének egy részletét használták fel, konkrétan a bal alsó csücskét.
Pedig nem. Ez bizony egy másik festmény. Ezt már Chris Evans készítette, mint az alábbi képen is látszik. Roppant aprólékosan festi a sok-sok rohamosztagost.
Ráadásul épp oda is van vetítve elé a szereplőkről készült felvétel, amit ki kell egészítenie; Evans orra mellett látható, hogy a császár kíséretéből valakik ott lépdelnek.
A kész mű a szereplőknek kihagyott lyukkal:
Pangrazio és Evans alkotása eszméletlenül jól passzol egymáshoz. Apró részletekben térnek el csupán: van-e négyzet a katona lába alatt vagy nincs, felemeli-e az alkarját vagy sem.
Tényleg megdöbbentő a hasonlóság a két mattfestményen látható katonák pozíciója, perspektívája és testtartása között, főként annak ismeretében, hogy két külön alkotóról van szó. Minden elismerésem az övék.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése