2019. május 31., péntek

Magyar rajongók írták 2002-ben A klónok támadásáról

Az index.hu Star Wars fóruma egy időkapszula. Az 1999. január 12-én indult topik a mai napig aktív; s bár a megjegyzések száma embertelen léptékűre duzzadt az elmúlt 20 év alatt (e sorok írásakor 56.381 komment), még mindig ugyanúgy megvannak az első hozzászólások, mint ha csak tegnap írták volna őket.
Ezt kihasználva úgy döntöttem, hogy összegyűjtöm azokat a magyar rajongói véleményeket, amik az utóbbi két évtizedben egy-egy új Star Wars film idején születtek. Nem válogatok negatív és pozitív hangvétel között, egyszerűen csak idézek az adott epizód bemutatásakor született első tíz hozzászólótól. Így kiderülhet, hogy az elmúlt húsz év Csillagok háborúja filmjeihez mit szóltak a magyar rajongók, azon melegében, a moziból hazatérve. Legutóbb a Baljós árnyak volt terítéken, következzék hát A klónok támadása!


A klónok támadásának magyarországi premierje 2002. május 16-án volt, ám sokan már előbb látták, így az első tíz hozzászólás a bemutató dátuma előtt született.


simon templar, 2002. május 11.:

Akkor tehát a teljesen szubjektív véleményem az Episode II-ről. Megpróbálok nem spoilerkedni de előfordulhatnak benne ilyenek ezért azok akik semmit nem akarnak előre tudni ne olvassák tovább.
A film Star Wars movie. Ez tagadhatatlan. Ez mindjárt egy minősítés is az első részhez képest. A film gyorsan pörög, akciódús és soha ennyi idegen lény nem vonult fel eddig Csillagok háborúja moziban. A karakterek viszonylag jól kidolgozottak, Kenobi magasan viszi a prímet. Nagyon jók a párbeszédek, rengeteg a humoros beszólás, igazi Star Wars párbeszéd hangzik el. Pontosan és jól adagolt érzelem, feszültség, akció. Ez eddig 90% lenne. Ha nem volnának a negatívumok. Mint például az, hogy még egy dologban rekorder az Episode II. mégpedig az űrjelenetek számában. Az egész filmben egyetlen ilyen van az előzetesben már látott aszteroida mezős üldözés (5 perc). A legnagyobb negatívum viszont a film utolsó fél órája. Ezt nem részletezem ha láttátok majd vitatkozunk róla. Még egy dolog említést érdemel viszont ez pedig a zene. A Csillagok háborúja filmek egyek a zenéjükkel. Ezt az első részben kicsit elhanyagolták. Most elmondhatjuk, hogy Williams óriásit alkotott a film zenéje végigkíséri a filmet.
Briliáns.
Összeségében 70%.


bala, 2002. május 11.:

Szerintem az utolsó fél óra is jó.Legalábbis jóval jobb mint az EP1 utolsó harca a kretén grunganok, és a robotok közt!Ürjelenet viszont tényleg kevés:(
Szeintem 10/9


Szárnyas fejvadász, 2002. május 13.:

'sztok,
nah, láttam a Klónokat, az ismert kalózverzióban, és állat volt! az episode II után nehéz elhinni, hogy Lucasék tudnak még ilyet csinálni. Bár szerintem örökre a 4-5-6 rész marad a király, de ez is nagyon jó lett.
A siklós jelenetről meg anyit, hogy teknikailag ugye annyit ment előre a világ, hogy ez szinte össze se vethető látvány szintjén az endor holdi eseményekkel. Elképesztően jól néz ki az egész, és végre a film is jó lett.
Bár ahogy Yoda lightsaberezeik Tukuval a végén, az azért elég blőd...
Vélemények?


bike, 2002. május 14.:

Láttam. És nincs benne Jabba. Egyébként annyira nem jött be. Szóval jó, meg minden, de a közepe felé eléggé leül, amikor Anakin meg a csajszi egymásba gabalyodnak. És nem tudom, kinek hogy tetszett, vagy tetszik majd, de nekem a bábu Yoda jobban bejött. Persze azzal nem tudtak volna ilyet harcolni :)) Az meg király volt :))) Az üldözések meg a harcok is nagyon jók. A szerelmi dolog meg értem, miért kell, mert így lehet csak megmutatni, hogy Anakin miért lesz majd Darth Vader.


Tydirium, 2002. május 14.:

Hát gyerekek! Ma láttam a filmet (nem a kalózt, rendesen moziban), és meg kell mondjam, baromi nagyot csalódtam. Nem árulok el semmi részletet, mert nem akarom elrontani senkinek sem a szórakozását, de szerintem marhára nem ezt vártuk. Nem rossz a film, de sajna úgy tűnik, hogy nem igazán sikerült egy igazi SW-t összehozni, aminek van köze a IV-V-VI-hoz. Lehet hogy Lucas bácsi kissé megőrült...
Azért ne szegjétek kedveteget, lehet hogy nektek egész más véleményetek lesz. Ha én is megnézem még kétszer-háromszor, és kicsit letisztul bennem, talán még nekem is.


Skywalker., 2002. május 15.:

Nem bírok magammal, írnom kell a sajtóvetítésről.
[...]
No, egyelőre nem tudok mit kezdeni még a dologgal. Egész egyszerűen sokkot kaptam, a film naggggyon tetszett. Iszonyat jó, alig várom, hogy holnap ismét megnézhessem. Lucas végre ismét nagyot alkotott, de még ülepednie kell, el kell helyeznem ezt a storyt is a többi közé szépen magamban...
Ami biztos,
.sokkal jobb mint az epI, ez már tényleg nem gyerekfilm, majd minden, az epI-nél megfogalmazódott kételyem köddé vált
.az életben nem láttam még ilyen látványos filmet, csak kapkodtam a fejem annyira sok a látnivaló. Rengeteg érdekesség és apró poén van a hátterekben (persze ezeket inkább csak a hard fanok szúrják majd ki), érdemes nagyon erősen figyelni, nézelődni és többször is megnézni a movie-t. Nem lehet, hogy most se kapjon Oscart!!!!
.a szerelmes rész szerintem pont hogy nem eltúlzott, valóban leül ott egy picit a story, de ezt mindenképp el kellett mesélnie Lucasnak. Én egy picivel szívtörősebbre, meghatóbbra vettem volna ezeket a részeket, hadd könnyezzen a néző.
.tényleg nagyon sok benne a CG, de szerintem ez egyáltalában nem zavaró.
.a zenét ismét nagyon eltalálta Williams bácsi
.Obi-Wan nagyon jó a filmben. Rengeteg poénja van és jókat "okoskodik"!
.Anakin jelleme is királyan domborodik
.B.sszameg de várom már az epIII-t!!!!
Hirtelen ennyi, kavarog az egész a fejemben...
Mégegyszer leírom azért, a FILM VALAMI BASZOTT JÓ!!!!!
Észrevettem negatívumokat is, de annak leírásával lelőnék pár poént, ezeket majd inkább később. [...]
Ui.: Asszem szerelmes lettem Natalie Portmanbe.....


indeus, 2002. május 15.:

eszméletlen volt a film. amikor lucas 1983 után 1999-ben kidobta az ep1-et gondoljátok bele mekkora teher volt a vállán?! hatalmas tömegek várnak jedi visszatérhez hasonló sztorit, mégis többet, hiszen a technika azóta mennyit fejlődött? aztán kapják ezt a sokak által "gyerekes mesének" titulált filmet. nekem nagyon tetszett az episode 1 is. persze épphogy csak mutat valamit. na de ez??????? hát bazze a mátrix elmehet a fas.ba! sztoriról nem írok egy grammot se, de amit a tech részről írni lehetne...az több oldal. ha az episode 1 1999-ben készült, akkor az episode 2 3999-ben!!!! amit hiányoltam a filmből, hogy a színészek nem nagyon színészkednek :( amúgy ahogy sky mondta. tele van poénnal a film, és obi-van alakít talán a legjobban. a szerelmi szál egy elég érdekes pontja a filmnek, de erről egy szót se. :) nagyon sok kis részlet van benne, amit érdemes megfigyelni. végezetül: NÉZZÉTEK MEG, AGYONBA.Z!


Costals, 2002. május 15.:

Érzéseim a filmről, ad hoc sorrendben (poénokat nem akarok lelőni):
-Érezhetően jobb mint az EP1, de az eredeti trilógiát azért nem szárnyalja túl.
-A szerelmi szál élvezhető, sőt azt is meg merem kockáztatni, hogy szép, pedig bevallom rosszabra számítottam.
-Az eleje kicsit Blade Runneresre sikeredett, de vérprofin csinálták meg.
-Kissé sok volt a IV-VI. részekre történő kikacsintás/utalás, ami néha erőltetettnek éreztem.
-Végre kiderült számomra, hogy Yodát miért kell ennyire tisztelni ;-). Azért bevallom, igaz tetszett a nagy küzdelem a végén, de a Sith faszi nem volt az a kifejezett félelemkeltő látvány (nem úgy mint pl. Vader), és Yoda mester akciózása is inkább picit vicces volt, mint komoly.


Dióbél, 2002. május 15.:

Az ERŐ legyen Veletek !
Tegnap este láthattam az EP2-t. Régi rajongóként természetesen nagyon vártam. Ebből a szempontból nagyon tetszett. A mai kor filmszínházi követelményeit követve kicsit talán helyenként túlzsúfolt.
Mindazonáltal tuti világsiker.
A szokottnál több benne a romantika, "full-scale" csatajelenetek. Csak úgy kapkodtam a szemem a képen zajló végtelen események okán.
Tetszett, ahogy kezdenek a legelsőnek elkészített rész szereplői (Beru néni, Owen bácsi, Boba Fett, stb) kialakulni. Véleményem szerint az egyik csúcsjelenete, amikor Yoda mester a róla eddig kialakult képet magasan felülmúló hihetetlen alakítást nyújt. Úgy pattog, pörög-forog, repked, miközben lézerkardjával harcol, hogy az egy tünemény. Az ötlet, és a kivitelezés szenzációs.
Kívánom, hogy mindannyian találjátok meg benne örömötöket. Jó filmnézést.


count M, 2002. május 15.:

Sziasztok!
Leírnám és is a saját véleménymet:
Ami tetszett:
- minden eddigit meghaladó látvány és hang
- a csata a végén... sz*rrá ver mindent, Gyűrűk urától a Pearl Harbourig, mindent!
- akinek bejött a Slave I (mint nekem), az teljeskörű bemutatót kap a hajó képességeiből. A film egyik csúcsa szvsz a tektonikus bomba: látod hogy robban, aztán csönd - egy pillanatra azt hittem hogy vmi gáz van - aztán megjön a hang... tökéletes!
- a szereplők (és a grafikusok is) végre belejöttek az animált karakterekkel való együtt-szereplésbe: ez sokkal jobban sikerült mint az epI-ben.
- a dialógusok nagy általánosságban jobbak
- kevés Jar-Jar és Dex - ez utóbbi jópófa volt amúgy.
Ami nem:
- a monstre vívójelenetek háttér-koreográfiái elég lagymatagok
- új kamerakezelés (a csata közben egymás után egy párszor van, mintha az operatőr elment volna kávézni, a segéd meg kiélte volna magát...)
- kevés klasszikus SW vágás (tudjátok, amikor egy "csík" beúszik és "hozza magával" az új jelenetet... nem vagyok vágó, nem tudom hogy hívják. :-) )
- nem volt E.T. a szenátusban. :-)
Meg amit nem tudok eldönteni:
- a szerelmi szál (a hátterek nagyon szépek, he-he)
- Yoda mester mutatványa...
Jó mozizást estére mindenkinek! :-)
r.cM


Ez volt tehát az első tíz vélemény A klónok támadásáról. A következő bejegyzésem hasonlóképp mutatja majd be A Sith-ek bosszújával kapcsolatos észrevételeket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése