2019. június 1., szombat

Magyar rajongók írták 2005-ben A Sith-ek bosszújáról

Az index.hu Star Wars fóruma egy időkapszula. Az 1999. január 12-én indult topik a mai napig aktív; s bár a megjegyzések száma embertelen léptékűre duzzadt az elmúlt 20 év alatt (e sorok írásakor 56.381 komment), még mindig ugyanúgy megvannak az első hozzászólások, mint ha csak tegnap írták volna őket.
Ezt kihasználva úgy döntöttem, hogy összegyűjtöm azokat a magyar rajongói véleményeket, amik az utóbbi két évtizedben egy-egy új Star Wars film idején születtek. Nem válogatok negatív és pozitív hangvétel között, egyszerűen csak idézek az adott epizód bemutatásakor született első tíz hozzászólótól. Így kiderülhet, hogy az elmúlt húsz év Csillagok háborúja filmjeihez mit szóltak a magyar rajongók, azon melegében, a moziból hazatérve. Legutóbb A klónok támadása volt terítéken, következzék hát A Sith-ek bosszúja!


A Sith-ek bosszújának magyarországi premierje 2005. május 19-én volt, ám páran már előbb látták, így az első tíz hozzászólás némelyike a bemutató dátuma előtt született.


Freeman, 2005. május 12.:

No emberek, megnéztem! [...] Mit mondjak, többet vártam a dologtól. Régi vesszőparipám - a hangok - viszont sokat javultak az előző rész óta. Hála a jó égnek, az ótvar belsőégésű-motor hangokat mostmár hanyagolták, és a mélyek is jobban szólnak mint korábban. Az a 11 (vagy hány) hajtóműves hajó pl. majdnem elérte a jó öreg verhetetlen Millenium Falcon szintjét.
Mindent összevetve azonban mégiscsak csalódás volt. Mind1, túl vagyok rajta. Mindenesetre már nagyon várom a következő részt! LOL! =)


yaminka, 2005. május 13.:

Sziasztok!
A filmet nezze meg mindenki!:)
Szerintem nehez dolguk volt a keszitoknek, de nagyszerut alkottak, mert az utolso percekig mast vartam, mint amit tudtam, hogy lesz...
nem tudom miert, de amikor elkezdodott, majdnem sirva fakadtam, annyira durvak az effektek, tuti erzek csalodas volt, de ugy ereztem, mintha en is ott lennek, repulnek, rengene alattam a talaj, enyhen durva, nagyon nagy hatassal van az emberre
Mindenkinek jo szorakozast hozza!
Orsi


Master of Kung Fu, 2005. május 13.:

Szal' az a tragédia hogy abban az egy jelenetben sikerül végre beizzítania a filmet: mikor a sisak összeáll, egy legenda életre kel, és pár másodpercre mitológikussá válik ez a skizofrén (és minden szempontból közepes - igen, jobb mint az első kettő, de három kurva közül a legszebb is csak kurva) film - és még ezt az egy jelenetet is elbassza! Csőd ez az ember... Egyetlen pozitívum McDiarmid és a filmeleji csata.

Beerbear, 2005. május 18.:

Láttam! Bejött!!! Az új trilógia filmjei közül messze ez a legjobb. Nemcsak a történet miatt, hanem kivitelezésben is!


Skywalker., 2005. május 18.:

sokkot kaptam, b.zmeg sokkot kaptam! na, alszom rá egyet. naggyon kafa!


Gatalinka, 2005. május 19.:

Most voltam az országos premieren a Corvinban, így frissek az élmények.
Nagyon-nagyon szupi volt!
Egy-két kifogásom azért akad: pl. Grievous tábornoktól én a külseje és a könyv alapján többet vártam, a film első felében szakadatlan asztmás rohamaival nemcsakhogy idétlen, hanem számomra már-már idegesítő volt. Ez a külső egy kicsit mélyebb hangszínnel a komikum mellőzésével(ami e szörnyeteghez nem passzol), vérfagyasztó gonoszt eredményezhetett volna. Az Obival történt összecsapásra azért összekapta magát...
A film ezen részében estek meg a szuper harci droidok poénosnak szánt beszólásai is, melyek a Klónok támadásában kialakított rémisztő egójukat igencsak megkoptatták.
Összességében ez az első kb. fél óra roppant látványos és mozgalmas volt, viszont túlzott könnyeségével kissé idegen testként illeszkedik a filmbe. Ami az események előrehaladtával egyre jobb és jobb lett...
Hayden felnőtt a feladathoz, Palpatine is tökéletes, a látvány pazar, az általam nagyon utált Windu mester halála pedig olyan szép a több km-es röpüléssel a Sith-villámok között, hogy szebbet nagyon elképzelni se lehet.
Remek mű, magasan a legjobb az előzménytrilógiából.


kaviat, 2005. május 19.:

nem volt rossz, kb erre számitottam.. végig feszes, hihetetlenűl pörgős film lett [kicsit hiányzott is a régi trilógia relatív lassusága].. anakin átállása kicsit vékonykára sikeredett [bár volt pár jó nézése, az azért kárpótolt], padmé alakja is lehetett volna kicsit erőteljesebb [tudom ez egy mese, de egy anya nem hagyhatja magára a gyermekeit, a pasik jönnek mennek..], viszont obigéza és jóuda pazar volt.. az actionok karajok voltak [nem zavart a színkavalkád]! nomeg a jedik lekaszálása is túl simán ment.. a masinák, az ilyen olyan űrhajók nagyon bejöttek!!
[de abba hagyom, nem akarok spoilerkedni]
összességében tényleg jobb az előző kettőnél


Shu Mai, 2005. május 19.:

Bazdmeg, én is sokkot kaptam, ismertem a forgatókönyvet, tudtam a végét, mégsem voltam rá felkeszülve, hogy ennyire falhozcsap. Most iszom egy kis unicumot, megpróbálok aludni, aztán reggel belemegyek a részletekbe is.


djkalo, 2005. május 19.:

Üdv újra!
Hazaértem a DP-ből...
hát elképesztő volt a film, túlszárnyalta az EP II-t is. Elképesztő jelenetek, ismét várva várt pillanatok, csavarok, tényleg hihetetlen volt.
Anakin átállása nekem is kicsit hézagos, ezt majd később még kifejtem, de már hulla vagyok. Ami viszont nagyon ott volt: Yoda és az Imperial guardok :))) a Kashyyk, a gyerekek széthordását is látni akartam, és persze a film tele volt kis apró rejtett jelekkel utalásokkal, pl Bail Organa hajója, már a film közepén is, amint megláttam tudtam ezért megy a New Hope elején ugyanezzel a hajóval, vagy a végén amikor Vader és Palpi nézik a Halálcsillagot, az a Tarkin szerű admirális...meg sok-sok hasonló poén amit csak a mi fanatikus szemünk vesz észre
Összességében verhetetlen volt, minden elismerésem Lucasnak, méltó befejezést alkotott!!!


blg73, 2005. május 19.:

Saját negatív kritika - szeretem a SW-t, ezért tejjel írtam, aki nem akarja - a film megtekintése előtt főleg- ne olvassa. Temetni mentem - nem dícsérni...
Éjfél - Új Udvar - szinkron...
Óriásit csalódtam az Episode III-ban. Nagyon vártam és elképesztően nagyot koppantam. Az egész film olyan volt, mintha önmaga paródiája lett volna - nem tudok erre egyszerűen jobb szavakat most. Színészi játék gyakorlatilag nem volt, csak hiteltelen mimika és nézések - Palpatine nagyon szánalmas volt, mintha egy némafilmből szalajtották volna ide. Anakin átállása, motivációja, cselekedetei annyira logikátlanok voltak. Az események annyira gyorsan követték egymást, nem lehetett rápörögni. Mintha egy borzalmas hosszú listán kellett volna pipálni az egyes elemeket: Falcon legyen, vuki legyen, Anakin átkeresztelés legyen, bail organa legyen, stb. stb. és ha megvolt, ugrani a következőre. Fura hasonlat jön: mintha egy udvarlásnál listában a kezével menne a fickó: "kézfogás - ok, szemébe nézés szenvedéllyel - ok, vacsora gyertyafénnyel - ok" Végig éreztem a kézben a listát ezért nem éreztem a végén, hogy nekem most ettől a "tökéletes randitól" el kellene ájulni...
A fénykard párbajok, amíg "gyakták" egymást, jók voltak, de a befejezésük szinte mindig elrontott, mintha minden Jedi buta tompított reflexű bénaság lenne...
A szinkron is tragikus volt - pár napja védtem az eddigiekét - de ezt nem lehet. A fordításban is elveszett, tompult sok helyen a lényeg és a színészek sem tudták átélni.
Röviden: a "lego alapú filmezés" totális csődje volt számomra a film. A nagy bábjátékos nem tudta együtt tartani a szálakat. Ma reggel megnéztem az éjjel felvett "Igy készült-et". Lucas mondja a díszleteseknek: "Mindjárt készek a díszletek. Ideje készíteni egy forgatókönyvet..." Hát igen...
A hézagok kitöltve - csak éppen nagyon málló anyagból...
Technikailag lenyűgöző volt viszont a film, gyönyörű képek, szuper effektek - csak számomra elveszett a veleje: az értelem és hit harca.
Obi-Wan mondja a film felénél, amikor Anakin tetteit a biztonsági kamerák(!) felvételein elemzi: "Ezt nézni sem bírom". Ugyanezt gondoltam. Ha nem hajnali egy óra van és jár a HÉV hazafelé, már mentem volna kifelé.


Ez volt tehát az első tíz vélemény A Sith-ek bosszújáról. A következő bejegyzésem hasonlóképp mutatja majd be Az ébredő Erővel kapcsolatos észrevételeket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése