2019. június 1., szombat

Magyar rajongók írták 2015-ben Az ébredő Erőről

Az index.hu Star Wars fóruma egy időkapszula. Az 1999. január 12-én indult topik a mai napig aktív; s bár a megjegyzések száma embertelen léptékűre duzzadt az elmúlt 20 év alatt (e sorok írásakor 56.381 komment), még mindig ugyanúgy megvannak az első hozzászólások, mint ha csak tegnap írták volna őket.
Ezt kihasználva úgy döntöttem, hogy összegyűjtöm azokat a magyar rajongói véleményeket, amik az utóbbi két évtizedben egy-egy új Star Wars film idején születtek. Nem válogatok negatív és pozitív hangvétel között, egyszerűen csak idézek az adott epizód bemutatásakor született első tíz hozzászólótól. Így kiderülhet, hogy az elmúlt húsz év Csillagok háborúja filmjeihez mit szóltak a magyar rajongók, azon melegében, a moziból hazatérve. Legutóbb A Sith-ek bosszúja volt terítéken, következzék hát Az ébredő Erő!


Az ébredő Erő magyarországi bemutatója 2015. december 18-án volt, de az első hozzászóló már előbb látta. A többiek megvárták a premiert.


pastetomebihal, 2015. december 15.:

Nekem volt szerencsém próbavetítésen látni elejétől a végéig.
Nem spoilerezek, de baromi nagyot csalódtam, pedig iszonyatosan vártam a filmet. De nekem az utolsó pár rész sem tetszett, azért azt hozzáteszem.


zero 4 hero, 2015. december 18.:

Daisy Ridley elvitte a hátán a filmet. az új szereplök tökéletesen betaláltak. Az öregek kicsit porosak voltak. Humor ottvolt, BB8 ottvolt, ez egy 2015-ös SW film.
Köszi JJ.


mugheb, 2015. december 18.:

Jó reggelt, mint hagy ritkán itt megszólaló nem törzsvendég legyen szabad annyit megjegyeznem: ez a film kb. annyira szerethető, mint a Schindler listája.


Biga Cubensis, 2015. december 18.:

nem csalódtam, nagyon jó volt, puszi dzsédzsé a fejedre.
persze a SW fan állatfajtát már a nyitókép/zene más tudatállapotba helyezi, de a prequelektől eltérően ez meg is maradt a film végéig.
spoilerek nélkül, az új szereplőkkel semmi gond nem volt, Boyega iránti félelmek alaptalanok.
Adam Driver nem rossz, főleg azt tekintve, hogy Darth Vadert úgyis képtelenség überelni.
Daisy Ridley az abszolút főszereplő, jól játszik, szimpatikus is.
régi szereplők, hát őket vártam a legjobban, de basszus tényleg jól megöregedtek, azaz én is, és ez elszomorított.
basszus Carrie Fishernek olyan mély lett a hangja, hogy Csuvinak is elment volna.
de azért jó volt őket látni, főleg Mark Hamillt.
többet erről nem is írok, mert már spoileres lenne.
zene szokás szerint rendben volt.
egyetlen rossz érzésem volt csak, hogy Abramsnak volt egy kis füzete tételekkel, hogy mit látnának a rajongók, és azon szépen végig is ment. de azt hiszem, ez most ennyi év után elkerülhetetlen volt, néha kicsit New Hope remake érzésem volt. de ő is rajongó lévén, látszik a filmen a törődése és szeretete.
és más is írta, a humor is rendben van - pont az a SW féle humor, amit szerettünk.
dráma is van bőven, de nézze meg mindenki.


keménykalap és ..., 2015. december 18.:

Ez egy jó SW film. Így első megnézés után azt mondom hozza az OT szintjét, sőt a hatodik résznél jobb. Jók az új karakterek, Finnel sincs semmi gond.


mindenki senkije, 2015. december 18.:

az OT szent és sérthetetlen, de a PT-t üti nagyon
most fáj csak igazán, hogy mekkora kihagyott lehetőség az! ha ILYEN filmeket is lehet alkotni, totális félreértésnek tűnnek az előzmény epizódok, nálam a 7 egyetlen negatívuma, hogy még lejjebb értékelődtek bennem az 1-2-3 részek miatta
(azért remélem, x db további megtekintés után is így látom majd és nem a hurráhangulat az oka csak)


homo neanderthalensis, 2015. december 18.:

Hát nem is tudom.....
Így első benyomásként szerintem nem hozza az Ep. 4 és 5 szintjét.
Nagyjából egy szinten van A szithek bosszújával meg a Jedi visszatérrel.
Az új szereplők tényleg jók voltak, de túl sok zavaros dolog volt benne:
-elég zavaros volt a Millenium Falcon újrafelfedezése
- hogy a csaj meg a néger egyből úgy vezették, mintha mindig is benne ültek volna
- aztán a MF újbóli megtalálása az űrben
- a kocsmajelenet nagyon gáz volt, azzal a CGI lényöregasszonnyal, meg a faládával a pincében
- az új CGI főgonosz nagyon benga
- a végső csata egyáltalán nem volt drámai (csak egy része, amit nyilván spoiler lenne említeni)
- a fénykardpárbaj is inkább meglepő volt, mint drámai


kannibál Kovács, 2015. december 18.:

Sajnos enyhe csalódást érzek. Esküszöm, hogy a Jurassic Worldről jobb kedvvel jöttem ki, és ha már Abramsnél tartunk, a Star Trek-filmek is jobbak voltak. Sajnos tényleg összecsapott volt a forgatókönyv, tele plagizált megoldásokkal és néhány B-filmbe illő megoldással.
A főszereplők:
Ford: kellemes meglepetés, utólag is elnézést kérek tőle, amiért kételkedtem benne. Néha szó szerint a hátán vitte a filmet.
Chewbacca: nagyon nagy király, de sajnos időnként csak statiszta volt.
Fisher: egy percig sem hittem el, hogy tábornok, inkább egy idősek otthonának az igazgatónőjére emlékeztetett. Nem sok értelme volt a szerepeltetésének.
Hamill: ő a jövő zenéje, egyelőre annyit, hogy nézni nagyon tud.
Boyega: totális melléfogás a karaktere, alig jobb, mint Jar-Jar Binks. Nekem volt egy ötletem, hogy legyen ő is Luke korábbi tanítványa, akinek aztán törlődött a memóriája és most egy Jason Bourne-féle alakként tér vissza. Szerintem az sokkal jobb lett volna, mint amit most láttam, de nem ezzel a színésszel (inkább egy japánt vagy kínait hoztam volna helyette, ha már színesíteni kell).
Ridley: kb. ő az új Katniss Everdeen. Összességében tetszett, de túlságosan hamar tanult meg mindent tökéletesen kezelni.
Isaac: nem volt rossz, de nem írták meg jól a szerepét.
Gleeson: hatalmas csalódás, még Grievousnál is bénább a karakter és a színész sem átütő erejű.
Serkis: túlságosan hatásvadász volt. Inkább A Gyűrűk Urába illett volna.
Driver: rendben volt, vele semmi baj. Az akciózás azért jobban ment neki, mint a drámai jelenetek
Christie: semmi értelme nem volt a hype-olásának.
Lupita: rendben volt.


Bullfrog84, 2015. december 19.:

Megnézve.
Szerintem borzalmas, tv sorozat szintű megoldásokkal.
Szép trükkök, szép vizuális megjelenítés, pocsék színészi játék, gagyi történet.
---Spoiler--
Ez egy remake, némi humorral (az jó) pocsék történettel (túl sokat vágtak belőle)
semmi új nincs benne
Ilyen semmilyen Sithet még az életemben nem láttam.
Először azt hittem valami fan made mű, és csak utána vetítik az igazit, de nem.
---
u.i. nem kell velem egyetérteni:)


pele_nka, 2015. december 19.:

Sziasztok!
[...]
Amikor a film elején Poe a távcsövébe néz, csak engem zavart a rengeteg arab számjegy a kijelzőn? Később valamelyik monitoron is láthatóak voltak az Első Rendnél.
Ha már Poe: a X-szárnyúakat látni persze szívmelengető, de abszolút súlytalanok a filmben.
Négy filmben háromszor elsütni a Halálcsillagos poént azért erős túlzás (a Luke Starkiller névből a vezetékné újrahasznosítása most komoly?!).
A kocsmajelenet elejénél, a Hanra való ráköszönésnél nekem volt egy erős Indiana Jones-fílingem, amikor benyit Marion kocsmájába.
Nehezen tudom elhinni, hogy Han soha nem lőtt még Csubi fegyverével és 30+ évig várt erre a kedvünkért.
Leia szerepe szerintem erősen be volt korlátozva már abból fakadóan is, hogy Fisher minden értelemben meglehetősen eltávolodott a színjátszástól.
Összességében van egy kis sokat akart a szarka, illetve elhibázott ziccer érzésem, de a lehetőség még adott, hogy készülhessen egy igazán ütős folytatás. Kicsit az egész olyan, mint egy magas technikai szinten, a régi nagy szereplőkkel megalkotott erős közepes rajongói film, amikkel tele volt a youtube az elmúlt 15 évben (ez nyilván a nem túl erős forgatókönyv hiánya), kiváló nosztalgikus pillanatokkal, egy ígéretes Rey-jel. A nyitójelenet szerintem nem túl erős, igazából Poe megszöktetésétől a kocsmáig való megérkezésig a legerősebb a filmben, utána már sokat zuhan.
A rohamosztagossal való fénykardozást nem értem mire volt jó.
A forgatókönyv legerősebb pillanata szerintem a Falcon sztoriba emelése, sok mást is ilyen szinten kellett volna megoldani, mert ez a Kasdan amúgy sajnos nem az a Kasdan :(
Hux Tarkinhoz képest említést sem érdemlő figura.
Nyilván a vágás során került ki egy jelenet, de engem zavart az a két, közvetlenül egymást követő jelenet, amikor Ren előbb Rey-jel van egy cellában, majd rögtön Snoke előtt tesz jelentést. Ez nagyon amatőr filmes dolog szerintem.
Ha már ennyi a párhuzam a IV. epizóddal, hiányolom, hogy honnan volt ilyen részletes hologram a Starkillerhez, még említés szintjén sem került szóba.


Ez volt tehát az első tíz vélemény Az ébredő Erőről. A következő bejegyzésem hasonlóképp mutatja majd be a Zsivány egyessel kapcsolatos észrevételeket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése