2019. június 2., vasárnap

Magyar rajongók írták 2018-ban a Solóról

Az index.hu Star Wars fóruma egy időkapszula. Az 1999. január 12-én indult topik a mai napig aktív; s bár a megjegyzések száma embertelen léptékűre duzzadt az elmúlt 20 év alatt (e sorok írásakor 56.382 komment), még mindig ugyanúgy megvannak az első hozzászólások, mint ha csak tegnap írták volna őket.
Ezt kihasználva úgy döntöttem, hogy összegyűjtöm azokat a magyar rajongói véleményeket, amik az utóbbi két évtizedben egy-egy új Star Wars film idején születtek. Nem válogatok negatív és pozitív hangvétel között, egyszerűen csak idézek az adott epizód bemutatásakor született első tíz hozzászólótól. Így kiderülhet, hogy az elmúlt húsz év Csillagok háborúja filmjeihez mit szóltak a magyar rajongók, azon melegében, a moziból hazatérve. Legutóbb Az utolsó Jedik volt terítéken, következzék hát a Solo!


A Solo magyarországi bemutatója 2018. május 24-én volt, de az első hozzászóló már egy nappal előbb látta. A többiek megvárták a premiert.


Bateman, 2018. május 23.:

Solo: A Star Wars Story - nem kell tőle félni, nem harap. annyira nem, mint a VII. és a VIII. sőt, dörgölőző kiskutyus ehhez a két fenevadhoz képest, ami legutóbb letépte a fejed és rácsorgatta a nyálát. Ez körbeugrándoz, de amikor arra gondolsz, jobb lenne, ha viselkedne, rögtön teszi. Meglep, amikor nem várod, szerető társad végig. viszont a Star Wars hangulatot nem hozza, azt csak nyomokban tartalmazza. Az elején egy klasszikus háborús filmet látunk, akár a piszkos tizenkettő vagy kémek a sasfészekben. A birodalmi gárdisták a nácik, még erősebben aláhúzva a korábbi halvány analógia, a szemben lévők ezúttal pénzéhes gazemberek. de annyira azért nem, mert gálánsak, elnézőek és egyáltalán nem véreskezűek. csak egy kicsit és az is inkább Chewacca-ra igaz. A film többi része egy nagy kaland, kisebb, nagyobb csavarokkal megtűzdelve. Ehrenreich váratlanul jó fiatal Solo, még túl is tolja néha a pózolást. Én elhittem neki, hogy ő Ford fiatsalkori "reinkarnációja". Fény derül miért olyan ocsmány a Falcon orra, nem lesz meglepetés a megoldás. Kessel run nagy csalódás, erre több energiát kellett volna fordítani, így a fejemben sokkal izgalmasabb maradt az évtizedek alatt kialakított teória vele kapcsolatban. Az új lények, figurák hibátlanok, a fan service nincs túl tolva, persze pár erőltettt hülyeség belekerült azért. Ron Howard összerakta, de nem tett többet. Nincs benne élet, nincs benne az igazi Solo, nincs benne az, amitől egy Star Wars film az, ami. Nem rossz, de nem is jó. Köpködni nem fogjuk, csak így látva, hogy az, amitől tartottunk végülis teljesen elfogadható lett, egy újabb kihagyott lehetőségként villan fel ez a film is, azt sejtetve utólag, hogy valami új, maradandó, de igazi SW film is könnyen lehetett volna. Nem lett. Várjuk a következő próbálkozást.


kannibál Kovács, 2018. május 24.:

Teljesen alaptalanok a fanyalgó kritikák. Ha figyelembe veszem, milyen előzmények után került mozikba a film, egy egészen kellemes meglepetést kaptam, aminek a cselekménye nem is annyira kiszámítható, mint amilyennek előzetesen tűnt. Le a kalappal Ron Howard előtt, mert érzésem szerint az ep8-nál is nagyobb SW-gyalázástól mentett meg bennünket.
9/10


Mantis Screamer, 2018. május 25.:

Megnéztem a Solot, nagyterem de 2D-s verzió.
Élvezhető film volt, miután eldöntöttem, hogy bár a legnagyobb marhaságokon nyugszik melyek akár az OT-ből maradtak ránk akár a TLJ meg a rajzfilmek vadbaromságait legalizálták most visszafele, akkor sem fogom mérgesen nézni, csak nézni. És így egész jó volt egyszer.
Azon is túl kell lépni hogy Ehrenreich nem hasonlít Fordra (a szinkronja meg végképp nagyon elüt), ezek után teljesen hitelesen hozza Han Solot, látszik hogy többezerszer gyakorolta Ford OT-s mozdulatait, stílusát.
Feleslegesen kidobott 150 perc nem volt, de újra sem fogom nézni.


Debrolexis, 2018. május 25.:

Tegnap sikerült megnézni a Solo-t, s anélkül, hogy a részletekben elmerülnék, csak annyit mondhatok, nekem tetszett. A TFA-t és a TLJ-t magasan veri.


Biga Cubensis, 2018. május 26.:

Nos, ez egy nagyon kellemes meglepetés volt. Minimális elvárással mentem, sőt abban a tudatban, hogy ezt az Ehrenreich srácot biztos nem fogom szeretni. De ha az ember elfogadja, hogy miért ne játszhatná el valaki Han Solot, mint ahogy McGregor eljátszotta Kenobit, elkezd működni a srác. Külsőleg még kevésbé hasonlít, mint ahogy McGregor a fiatal Guiness-re, de mégis "lélekben" van köztük hasonlóság. Legalábbis egyáltalán nem rossz a játéka, az eredeti hangja is hasonlít (Star Warst én csak feliratosan nézek, még akkor is ha azért a 22:20-as előadásra kell mennem :)). A casting ráadásul rajta kívül is működik. Mindenki Denerise nagyon jól tolja, Woody Harrelson soha nem okoz csalódást, Donald Glover kiváló Lando, és a többi mellékszereplő is szerethető.
A hangulat. Valaki említette, hogy kevés vagy nincs SW hangulat. Nekem pont ez az, ami meglepetésemre elkezdett működni. Kalandok, egzotikus helyszínek, lények, bolygók, meglepetések, némi dráma, mikor volt ennél több az SW? Ha nagyon több akart lenni, akkor azért nem volt az. Rendben, az Erővel most nem "találkoztunk", de kiválóan bemutatta, milyen az élet a korai Birodalom időszakban, és mit csinált a fiatal Han Solo. Humor pont megfelelően van adagolva, és amikor azt kezded gondolni, ez csak egy limonádé, akkor el kell búcsúzni pár szereplőtől, vagy történnek olyan drámai dolgok, amitől összeáll, mitől lett Han Solo olyan, amilyen.
Néhol kicsit túl pörgős a film, de mit várjunk Han Solo életétől, nem magvas filozófiát szeretnénk hallani. Amikor Kirával többet beszélgetnek, akkor ül le kicsit a film, de tényleg épp hogy egy kicsit, aztán robog tovább a végkifejletbe, ami nekem abszolút hozta az SW feelinget: ott a remény, de kicsit keserűen, nem kevés veszteséggel.
Végre egy SW film, ami nem kicsinyíti az SW univerzumot, hanem az R1-hez hasonlóan már említett helyeket részletesen is bemutat (Corellia) és nem okoz csalódást a kessel futam-menet megmutatása. Na jó, a (z űr) szörnyet innen se tudták kispórolni, de ezt elnéztük a Birodalom visszavágnak is.
Valaki említette, hogy Lando robotja idegesítő volt, én inkább eredetinek találtam a megszokott robot karakterek után, és nem is szerepelt többet a kelleténél, és értelme is volt a szerepnek, nem csak a sztori, hanem Lando megismerése szempontjából is. Csubi történetét is pont hasonlóan képzeltem el.
Egyetlen negatívumot tudnék elmondani, a legvégén az a bizonyos hologram most hogy került ide? Tényleg ő volt az, akire gondolok, vagy az eltitkolt tesója? Itt némi zavart éreztem az E... kánonban.
Ha zéró elvárással mész, nagyon kellemes működő SW történetet kapsz. Nekem kb. egy szinten van a Rogue One-al, ami szintén tetszett. És sajnos köröket ver a Last Jedi-re. Azt kell mondjam, ez a spinoff jobban sikerült, mint a sequel második része, ami valahol elég szomorú. Egyszerűen jobban érdekelt, hogy lett Han Solo olyan, amilyennek megismertük, mint Kylo és a többiek története. És le is kötött végig.
Kapunk sok kikacsintást (olyan kis részleteket, mint a sisak, ami a Jedi visszatérben Lando hordott Jabbánál), és nagyon jó kis összekötést a New Hope-ra.
Hányast is adjak rá... SW univerzumon belül megkapja tőlem a 8-ast, bár tudom a sequelekre is kb sajnos ennyit adtam, de ezt úgy gondolom, ezt nem vonom vissza/gondolom meg. Mert az a film működne SW helyszínek, űrhajók nélkül is, mint egy nagyon kellemes kis űrkalandfilm Firefly stílusban.
8/10


keménykalap és ..., 2018. május 26.:

Ez így számomra rendben volt, a TLJ után kellett ez nagyon, kicsit visszaadta hitet. Nem egy nagyívű történet, de ha már a fiatal Soloról kellett filmet készíteni jobb is, hogy nem univerzum megváltó sztorit kerekítettek. Ehrenreichnek a film harmadától elhittem, hogy ő Han Solo, Lando tökéletes, a karakterek rendben vannak annak ellenére, hogy Emilia Clarke bármilyen filmben történő feltűnése számomra értelmezhetetlen. Szvsz működött a dolog, a folytatás meg ugye garantáltnak tűnik. Kicsit sajnálom, hogy ez a film mind nézettségben, mind értékelésben jó eséllyel a TLJ áldozata lesz.


Inner Circle, 2018. május 26.:

Láttam én is. Jó film, kb R1 érzéseket keltett.


Lada79, 2018. május 27.:

Kb. a harmadáig mondtam azt, hogy oké. Az utána lévő kétharmad nálam annyira lapos és nyüglődős, hogy egy TFA-szintű, max 'lábjegyzet az SW Galaxisban' címkét adok rá.
Viszont az Alden gyerek már az első pillanatól jól működött, nekem teljesen hihető Solo volt. Pont amitől a legjobban tartottak, az lett jó.
Viszont ez a film nekem ismét bizonyította, hogy nem Lawrence Kasdan "zsenialitásának" köszönhetjük az ep5-öt. Ez volt a nagy sztori az ikonikus Han Solo-ról? Ne már...


-th-, 2018. május 27.:

Megvolt a Solo. Nem olvastam mindent az elmúlt napokban, de érzésre kb. ugyanazt gondolom: nem egy szenzációs élmény (ha rövidebb, kicsit jobb lett volna), de bár az ep8 lett volna fele ilyen jó... Voltak emlékezetes részei, és voltak benne nagy baromságok is (pl. Darth Maul felbukkanásától kimondottan mérges vagyok). Összességében oké, valahol az ep7 és az R1 mögött.


mindenki senkije, 2018. május 29.:

Megnéztem én is, kiválóan szórakoztam!
Én nagyjából ezt vártam, vissza is lehet olvasni, be is írtam ide: egy vérbeli western kalandot, esetleg afféle Indy utánérzést, ilyenekből akár 100 is készülhetne. Ez a film full western klisékre épült, nem egy nagy sztori, sok-sok lövöldözés meg száguldás a falconnal meg mindenféle kétes alakok kergetőznek + számtalan KALAMAJKA :D de roppant élvezetes és végre TÁGÍTOTTA az sw univerzumot, nem szűkítette.
Még SW feeling is volt, ritkán, de volt. Amikor pl Chewie is végre beül Han mellé, az a jelenet engem egészen meghatott :) Viccen kívül azt mondom, hogy bárcsak már a jövő héten láthatnám a belengetett Jabbás kalandot is!
Talán én voltam itt az egyetlen, aki nem hőzöngtem végig az elmúlt éveket a főszereplő miatt, a filmben is, Ehrenreich-ot szinte rögtön a film elején elhittem, de ettől függetlenül azt mondom, ennél egy picit lehetett volna Han Solósabb, egy picit több csibészes beszólást csak írhattak volna neki még és esetleg legalább egyszer egy félmosollyal megpróbálkozhatott volna. No mindegy, végülis, legalább nem csinált majmot magából :)
Ifjabb koromban olvastam HS regényeket, nekem kellemesen eszembe jutottak azok a hangulatok (már amire emlékeztem) és azt gondoltam, hogy bárcsak a gyerekkoromban is lettek volna ilyen sw filmek
Ami nem tetszett [...] az a már az ep1-ben is végtelenül túlértékelt Darth Maul... Nézegettem én ezeket a Clone Wars meg Rebels rajzfilmeket, de már azokban is frászt kaptam ettől a feltámasztott ördögfiókától. Meg sok egyéb marhaságtól is. Nem örültem, hogy ezek immár az állítólagos kánon részei, el is tudtam tőlük vonatkoztatni és eddig nem is volt jelentőségük, nem voltak károsak. Eddig. A tolószékes Maul sztoriba emelése visszavonhatatlanul emeli kánonná ezeket a végtelenül ostoba rajzfilmeket, teljesen feleslegesen, ezért kár volt.


Ez volt tehát az első tíz vélemény a Solóról. Kíváncsi vagyok, hogy mit írnak majd a fórumozók decemberben a Skywalker koráról. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése