2019. június 2., vasárnap

Magyar rajongók írták 2017-ben Az utolsó Jedikről

Az index.hu Star Wars fóruma egy időkapszula. Az 1999. január 12-én indult topik a mai napig aktív; s bár a megjegyzések száma embertelen léptékűre duzzadt az elmúlt 20 év alatt (e sorok írásakor 56.382 komment), még mindig ugyanúgy megvannak az első hozzászólások, mint ha csak tegnap írták volna őket.
Ezt kihasználva úgy döntöttem, hogy összegyűjtöm azokat a magyar rajongói véleményeket, amik az utóbbi két évtizedben egy-egy új Star Wars film idején születtek. Nem válogatok negatív és pozitív hangvétel között, egyszerűen csak idézek az adott epizód bemutatásakor született első tíz hozzászólótól. Így kiderülhet, hogy az elmúlt húsz év Csillagok háborúja filmjeihez mit szóltak a magyar rajongók, azon melegében, a moziból hazatérve. Legutóbb a Zsivány egyes volt terítéken, következzék hát Az utolsó Jedik!


Az utolsó Jedik magyarországi bemutatója 2017. december 13-án volt. Íme az első tíz hozzászóló véleménye:


mindenki senkije, 2017. december 13.:

Hát, nagyon különleges film ez az SW filmek világában. Élvezettel néztem, de teljesen fel vagyok zaklatva, annyira szokatlan a ritmusa és a sztorija. Van fordulat bőven! Lesokkolt, nem tudom befogadni, meg kell nézzem még egyszer, ez így elsőre nekem sok volt :)


Szomorú Állampolgár, 2017. december 13.:

Frissen láttam.
Hát
Ugyanazok a hibái, mint az összes Disney szárnyai alatt készült filmnek.
A fiatal korosztály számára készült.
A forgatókönyvírót/ rendezőt és a vágót, szerintem Ewoklándzsákkal kellene megszurkálni.
Sajnos az érveket csak spoilerezéssel tudnám előadni, azt meg nem szeretném, hátha valaki még nem látta.


robba, 2017. december 13.:

Egyetértek, idióta poénok :S És nincsenek kifejtve dolgok... Snoke??? Nem is tudjuk ki, mozgatta a szálakat, és el is kaszálta.... (Csak hogy említsek jót is, volt jó rész, de nem lett kifejtve)
Persze mindenkinek megvan a saját véleménye, de én most így idegenként idejöttem kiereszteni a gőzt, mert mérhetetlenül csalódott vagyok.


Stratonicus84, 2017. december 14.:

Hát ezt nekem is emésztgetnem kell egy darabig még. De így voltam tavalyelőtt a TFA-val is. Viszont azt most ehhez képest egy könnyed limonádénak érzem. :)
A poénok nekem tetszettek, szerintem egyáltalán nem idióták.
Az ewok-gunga-porg trióból egyértelműen a porg a nyerő.
Azt mondom, hogy Hamillt szinte jobb volt nézni most, mint Fordot két éve.
Kérdés: jól hallottam, hogy Hux magyar hangja ugyanaz a Mózer Károly, mint Anakiné? Nem vagyok benne biztos, de tök ilyen érzésem volt végig, és ez borzasztó zavaró volt. Mint ahogy Snoke hangjában is folyton Batmant hallottam. :)


Tjoe, 2017. december 14.:

Ez egy jó film. Nem a legjobb, de a TFA-t lekörözi. Nem lett ESB copy, és a humor sincs túltolva. Egyszer kétszer ugyan túlerőltetett (főleg a film elején) de nagy átlagban nincs vele probléma. Vannak elsőre furcsának/elcseszettnek levő történések, de belegondolva azok is magyarázhatók.


kannibál Kovács, 2017. december 14.:

Megnéztem a filmet.
Egyelőre egyetlen mondat [...]:
Gyere vissza, JJ!


Debrolexis, 2017. december 14.:

Egyetértek az értékeléseddel.
Nálam a film 5/10... Szomorú.


balazs213, 2017. december 15.:

Eszement logikai bukfencek amire csak szétteszem a kezem. Ez minek, miért? Legalábbis így első nézésre ha tévedtem szóljatok
1/ Leila repülése. Meghalt ? Jedi mester lett ? Valaki visszaemelte a hajóra ?
2/ berobbantják a csillagrombolót és minden rohamosztagos elfekszik, pedig páncélban vannak, de Finn és a nő szaladnak, semmi bajuk !!!?
3/ Az Első Rend üldöz, de sosem ér utol. Az Ellenállás hajójának pajzsa mindent kibír. Tie vadászok nem is próbálkoznak, a csillagrombólók nem is üldöznek...mi van ??? (ROTJ-ban csillagrombolót lőttek ki X szárnyúval egy idő után )
4/ Rey és Kylo látja egymást távolról, sőt még a környezetüket is (hol vagyunk attól, hogy Leila megérezte, meghallotta Luke kétségbeesett segélykiáltását a Bespinen, vagy Luke és Vader távoli párbeszéde ) mi van ?
4/ bombázók „gravitációs” bombákkal ????? az űrben ??
5/ Poe egyszerre 4-5 Tie vadásszal is végez (holott Luke, a remek pilóta is éppencsak le tud rázni egyet ha az ráragadt, sőt Wedgenek kell segítenie)
6/ Poe nekitámad egy csillagrombólónak és az nem lövi le ??? mert túl kicsi ??? olyan mintha egy romboló neki menne egy csatahajónak, de az nem találja el, mert miért is ??? nincs erre kifejlesztett légvédelme ? a Halálcsillagnál ez még elmegy, de egy csillagrombolónál ???? Amikor Han nekifordította a MF-t, akkor el voltunk hűlve, hogy ez öngyilkosság, most meg ….
7/ A birodalom utáni köztársaságot az Első Rend elpusztítja úgy, hogy lerombol valami 5 bolygót és már csak a Ellenállás marad ??? a több ezer csillagból ??? mi ?????
8/Luke meghal. Miért is ? Mert intenzíven használta az erőt ? Kenobit levágták eltünt, Yoda végelgyengülésben halt meg, eltünt, de Luke ??mert túl intenzíven használta az erőt ????
9/ Luke kivetített mása olyan erősen jelenik meg egy másik helyen, több bolygóval odébb, hogy nem lehet megkülönböztetni, észrevenni, hogy az nem ő. A meghalt Kenobi manifesztálódik halála után ha kell, de egyértelműen csak a „szelleme”, Yoda úgyszintén, de Luke, aki még él ráadásul … kivetíti magát máshova(sőt még a frizurája is rendben van )
10/ miközben az életéért fut a Ellenállás utolsó hajója és üldözi az Első Rend, akkor Finnék csak úgy lelépnek a hajóról egy űrhajóval egy kaszinóba és majd újra csatlakoznak ?????
11/ ha az Első Rend ilyen közel állt ellensége kiírtáshoz, hisz az utolsó hajón volt az Ellenállás utolsó 400 tagja akkor miért is küldi haza a többi csillagrombolót amikor el kéne pusztítani az Ellenállást.
12/ Poeék nekimennek a lépegetőknek, de ...mi lett volna ha odaérnek? Nem volt fegyverük ezért akart Fin belerepülni ? Ha meg volt, akkor miért nem használták az ágyura ? De a ázsiai lányka megmenti ? Megmenti???!! Kit ? Mitől ? Nem azért mentek neki a lépegetőknek, hogy kiiktassák az ágyút és a többiek meneküljenek meg. És hova menekültek volna ? Gyalog ? A Tie vadászok és lépegetők elől a sósivatagban ? A MF meg elvonja az összes Tie vadászt, amikor az Új reményben 4 is majdnem kinyírta ? Stb. stb. stb.


ahtara, 2017. december 15.:

az "elfogy az üzemanyag" egy epic fail és totális rombolása az sw mítosznak. ugyanis az sw egyik lényege volt hogy az embereket és lényeket a szupertechnológia (robotok stb) teljesen kiszolgálnak. ez az sw hangulatának egyik nagyon nagy ereje. ad egy olyan hangulatot, hogy a jövőben tök jó lesz, kényelmes, csak a "kalandoknak" lehet élni, és még egy utolsó kis sivatagos bolygón is elég jól lehet élni, szuper robotok segítenek, mindig van energia és üzemanyag. a kalandozás a lényeg!
a disney ezt is lerombolja, és ez még üzleti szempontból is hatalmas és EPIC fail... és látszik belőle hogy nem értik az egészet, és leszarják...
(emlékeim szerint a régi részekben egyszer van ilyen hogy elfogy az üzemanyag, amit persze azonnal megoldanak, bekötve a pót energiát :) )


caseyjones, 2017. december 15.:

Az utolsó Jedik
Nos, az az igazság, hogy sikerült belefutnom egy-két spoilerbe a film megtekintése előtt (Luke halála, Yoda felbukkanása). De nem ez volt a probléma, mert konkrétan semmit nem tudtam ezeknek a körülményeiről, tehát azért tartogatott számomra meglepetéseket a film.
A legfőbb problémám az volt, hogy tele lett rakva a film olyan szereplőkkel, akiket én egyszerűen sehogyan sem tudtam beleilleszteni a Star Wars Univerzumba. Ezenfelül több olyan jelenettel is találkoztam, ami számomra totál szürreális volt. Például Rey és Kylo párbeszédei, Leia visszatérése az űrből, a kaszinós jelenet, Luke leginkább békára hasonlító gondnokai a szigeten, Luke és Kylo párharca... Rey megsokszorozódása viszont kifejezetten tetszett, és jó jelenetnek tartom! Pedig ez is elég bizarr hatást keltett nálam, de tetszett.
A humort úgy gondolom, kissé túltolták a készítők. Szerintem bőven elég lett volna humorfaktornak a porgok.
Snoke kinyírása abszolút ledöbbentett. Nem gondoltam volna, hogy ő ebben az epizódban meghal; teljesen biztos voltam benne, hogy ő még a 9. részben visszaköszön. Azonban még továbbra sem derült ki, ki is ő valójában, de bízom benne, hogy a következő részben valahogy rávilágítanak erre.
Hogy ne csak a negatívumokat soroljam fel: Yoda szerepeltetése iszonyúan ötletes húzásnak bizonyult, az ő jelenete végén a Lázadók címerét mintázó rom megjelenítése szintén. A porgok nagyon találók voltak! Vicces, de mostantól ők a kedvenc fajom az univerzumon belül. :D Felettébb jópofára alkották meg őket, csak úgy dőltem a nevetéstől, amikor Chewie agyát húzták. Nálam ők Az utolsó Jedik egyik fénypontja. Jóízűeket kacagtam rajtuk.
Rey továbbra is lenyűgöz, klassz figurának tartom. Végigment egy remek karakterfejlődésen. Már az előző felvonásban meggyőzött Daisy Ridley, itt még jobban. Oscar Isaac alakítása ugyancsak bejött. Már Az ébredő Erőben is szimpatizáltam Poe-val. Ezúttal sokkal többet szerepelt, aminek nagyon örültem.
A látvánnyal semmi gond nincs, ezen téren szuper alkotás volt Az utolsó Jedik.
Őszintén szólva nem is Leia hercegnő első megjelenésén sírtam el magam majdnem (persze ott is kissé elérzékenyültem), hanem akkor, amikor Luke összezavartan azt kérdi: Hol van Han? Igazi érzelmi hullámvasút volt az egész film.
Hiányoltam egyébként nagyon Han Solót, igazán örültem volna, ha újra együtt láthattam volna a nagy triót (Luke-Han-Leia). De erre sajnos már nem lesz lehetőség. :( Azért még remélem, hogy Lando Calrissian felbukkan a következő részben, mert ő szvsz sokat dobna az egészen.
Összességében nem volt rossz film, de én egyáltalán nem ilyenre számítottam. Az ébredő Erő teljesen magával ragadott, de ennél még a Zsivány Egyes is jobban tetszett. Ha sorrendbe kéne raknom az eddigi SW-filmeket, így nézne ki: 1. A Jedi visszatér 2. Egy új remény 3. A Birodalom visszavág 4. Az ébredő Erő 5. Baljós árnyak 6. A klónok támadása 7. A Sith-ek bosszúja 8. Zsivány Egyes 9. Az utolsó Jedik.
Nem tudom, miért nem jött be, pedig tényleg pozitívan álltam hozzá az egészhez. Lehet mondjuk, hogy meg kéne néznem még egyszer, de szerintem nem változtatna sokat az összképen. A Rogue One is csak talán 1-2 fokkal tetszett jobban második megnézésre.



Ez volt tehát az első tíz vélemény Az utolsó Jedikről. A következő bejegyzésem hasonlóképp mutatja majd be a Solóval kapcsolatos észrevételeket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése