2022. március 9., szerda

Régi íméljeim

Nemrég kerestem valamit a réges-régi e-mailjeim között, és rábukkantam néhány Star Wars-témájú levélre is. Érdekes volt olvasni őket két évtized távlatából.
Ezt például A klónok támadása premierje előtt négy hónappal írtam egy barátomnak, akivel nem sokkal korábban együtt néztük videón a Baljós árnyakat (nagyon tetszettek neki Jar Jar szövegei), s egyébként akkoriban igen kedvelte Arthur C. Clarke műveit:

Dátum: Wed, 23 Jan 2002 15:42:23 +0100 (CET)
Feladó: "Varga Csongor"

Szevasz, Zsül!
Adok pár infót a Star Wars II.-ről, hátha érdekel.
ad 1: Szerepel benne majd egy NAPVITORLÁS (Clarke nyomán)
ad 2: Anakinnak levágják a kezét
ad 3: Anakin elveszi Amidalát (feleségül, nem a szüzességét)
ad 4: Mivel Lucas lánya, aki 13 éves rajong azért a nyálas N'Sync-ért, rávette apját, hogy szerepeltesse a kis buzikat. A film végén végül kaptak is egy kis elhanyagolható statiszta szerepet a háttérben, ami két másodpercig látható, ráadásul a halálukkal végződik. Szerencsére a rajongók nyomására még ezt a kis jelenetet is kivágták. Hála az Erőnek.


Azóta nem tudtam meg sokkal többet erről az egész N'Sync ügyről (nem is nagyon foglalkoztam vele), de állítólag a Joey Fatone nevű srác mégis benne maradt a filmben, ugyanis a Huffington Post szerint egy mohikán frizurás Jedit alakított, akinek droidok ellen kellett harcolnia kék fénykarddal, és ez a leírás bizony illik az egyik háttérszereplőre. Tényleg ő lehet az? (Kit érdekel?)



A következő levélben az ex-lakótársaimat tájékoztattam mindenféle hírről, ami velem történt akkortájt. Az egyik téma épp a Star Wars volt. Íme a levél egy részlete:

Dátum: Thu, 9 Oct 2003 20:12:51 +0200 (CEST)
Tárgy: hírek

Létezik egy starwars oldal, ami külön csak Leia hercegnőre specializálta magát. Pontosabban a hercegnő rabszolga-ruhájára. Ez asszem egy brazil oldal, de nem biztos. Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy be lehet küldeni rajzokat. Én is küldtem, így most a www.leiasmetalbikini.com news részlegén ott van az én nevem is, plusz a rajz. A vicces az, hogy a műalkotás enyhén kompromittáló volta miatt csak a kép felső felét publikálta a honlap. Én lerajzoltam Leia hercegnő altáját is, de azt levágták a képről.
És ha már a Sztárvórsznál tartunk, elárulom a kvizpart.hu-n elért eredményemet. A havi ranglistán Star Wars témában 500-ból a 18-adik vagyok. Tudom, hogy ez titeket egyáltalán nem érdekel, de azért gondoltam, eldicsekedek vele.


A KvízPartra nem sokkal később magam is feltöltöttem kérdéseket, talán 20-30 darabot. Büszke voltam magamra, hogy onnantól kezdve megjelent a nevem a kérdéseknél. :) A kvíz egyébként elvileg ma is él, de a Flash Player hiánya miatt nem tudom elindítani.
A leiasmetalbikini.com pedig már nem létezik.

Következzék ismét csak egy rövid részlet egy hosszabb levélből (néhány bekezdését valami hírportálból másoltam át, de már nem emlékszem, hogy honnan):

Dátum: Mon, 3 Nov 2003 18:03:39 +0100 (CET)
Feladó: "Varga Csongor"
Tárgy: fingomsincshanyadiklevél


Hé, pajtikáim!

Úgy szeretek mindenkit!!
Főleg azé vagyok most felvillanyozva, mer megtudtam egy csomó dolgot a készülő Star Wars III-ról! KUUUURVAJÓÓÓ LESSSSZ!
Jól meg fogom nézni!


A Coruscant fölött zajló nyitóütközet a legnagyobb űrcsata lesz, amit a Star Warsban valaha láthattunk! A film egyik utolsó jelenetében Vader, Palpatine és Tarkin egy csillagromboló hídjáról szemléli a Halálcsillag építését. De korántsem biztos, hogy ez lesz az utolsó jelenet.
Yodát egy mentőkabinnal ledobják a Dagobahra, ahol kivárhatja, míg újabb szerep jut neki a történetben. A Jediket ekkorra már legyőzték. Darth Vader jól ismert külsejét orvosdroidok készítik el. Vader bemutatkozása a Frankensteint idézi: egy lapon fekszik, mely lassan felemelkedik, mikor elkészült. Ahogy magához tér, elsőként Padmé sorsa érdekli. Palpatine nyugodt, fagyos válaszából megtudja, hogy meghalt, és ő, Anakin ölte meg.
Vader reakciója a Sötét Oldal döbbenetes fizikai manifesztációja: a szoba meggörbül, a droidok elpusztulnak, és Palaptinnak is minden erejére szüksége van, hogy megvédje magát Vader pusztító dühétől. Vader üvöltése átvezet a következő jelenetbe, mely már Padmé temetése.
KURRRVAJÓ LESZ!!! Már alig várom 2005. májusát!

Pá!


Kicsit elragadtattam magam, de tényleg fel voltam villanyozva. :) Utólag visszatekintve azt mondom, nem semmi, hogy 2003-ban már ennyi minden tudható volt a filmről. Egyébként úgy rémlik, hogy a legelső kép, amit a III. epizóddal kapcsolatban láttam, ez a látványterv volt (Ryan Church alkotta 2003. január 16-án):








A következő levelet már 2005-ben írtam (akkoriban Londonban dolgoztam egy Burger Kingben):


From: "Csongor Varga"
Date: Wed, 09 Feb 2005 13:54:32 +0100

Hé, pénteken az Abbey Road Studióban rögzítették a Revenge of the Sith című most készülő, engem nagyon érdeklő sztárvórszharmadikepizód fő zenéjét, aminek az a címe, hogy Revenge of the Sith. Mármint a zenének. Meg a filmnek is.

Szóval mialatt én kültem a brojlerbe a husokat meg a tószterbe a zsömléket és megkentem majonézzel a crownt és ráraktam a heelre a pattyt és szóltam a csajoknak hogy "fries down", addig John Williams vezényelt tőlem nem is oly messze.

Tisztán emlékszem, hogy akkortájt áhítattal nézegettem a londoni utcákon ezt a plakátot:



Az alábbi levél viszont már ismét idehaza fogant:

From: "Csongor Varga"
Subject: dilemmatikus helyzet fennforgása forog fenn
Date: Thu, 19 May 2005 20:28:09 +0100


Húha!..

Május 19 van...

Viláxerte ma játsszák először...

Gekkó, az ős-StarTrek-fan nemrég hívott. Velem akarja megnézni...

Korábban Závó, a Gyűrűkúra-õrült is jelezte, hogy velem akarja megnézni...

Nekem meg mindegy, hogy kivel nézem meg, de muszáj megnéznem... Az utóbbi napokban nagyon ezen jár az eszem...

Olvasom a rengeteg pozitív kritikát, nézem a régebbi videókat...

Ugyanakkor viszont tanulnivalóm van, nem kevés..

Most mi lesz? Mit tegyek?
Miért akkor van a moziban az évek óta várva várt film, amikor nekem két szigorlat, plusz egy államvizsga van napirenden?

Ez vajon valamiféle próba lehet?

Hmmm...

...

Nem baj.
Döntöttem...

Mmu-hha-hahha-haaaa!! ...


Ki lehet találni, nem a tanulás volt a prioritás, inkább mentem a moziba. :) Hamar le is írtam az érzéseimet:

From: "Csongor Varga"
Subject: megnéztem
Date: Sat, 21 May 2005 17:39:46 +0100

az imént érkeztem haza a moziból. Nagy volt a kísértés, így hát Szuzukiba pattantam, fölvettem Gekkót, és belementünk a moziba, hogy jól megnézzük A FILMet. Most aztán egyfolytában ezen jár ám az eszem! Ezzel most jól elszúrtam a mikrótanulási morálomat, de muszáj volt. A filmről még nincs teljesen kiforrott véleményem, ahhoz meg kéne néznem többször (szegény videónk már remeg, ha meglát engem közeledni, kezemben a régebbi filmek valamelyikével). De az biztos, hogy a könyv változat ebben az esetben is jobb volt (mint majdnem mindegyikben). A film eleje könnyed, még poénok is vannak benne. A vége viszont már egyáltalán nem a mexokott SW-hangulat... A vége nagyon-nagyon sötét. Ez a film az első epizóddal ellentétben egyáltalán nem gyerekeknek való. Talán ez az egyetlen a nyolc film közül, amit nem kéne gyerekeknek látniuk. Mert a vége.. hát az nagyon nem vidám...
Na ennyit a filmről.


A vége tényleg nem volt vidám, én ott a moziban bizony könnyeztem. De amikor Vader megkapta a fekete maszkot, és először hallatszott az a bizonyos légzéshang... na, az hátborzongatóan jó élmény volt. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése