2022. március 16., szerda

Bespini kilátás

Ralph McQuarrie alkotása a Felhővárosról – Leia és Lando a csodás kilátás előtt társalog.



1978. április 11-én elkezdett és 17-én befejezett mű. Az elképzelés szerint a szereplők egy mozgó járdán állnak.


1979-ben aztán Michael Pangrazio ezen festmény alapján elkezdett tervezni egy mattfestményt a filmhez. Íme az ő terve:



Amíg csak McQuarrie-látványtervekről van szó, addig nagyon is benne van a pakliban, hogy abból semmi sem lesz a filmben. Ha viszont Pangrazio rajzol tervet egy mattfestményhez, akkor az már egy konkrét jelenethez készül. Egyáltalán nem vagyok benne biztos, de szerintem pontosan arról a kivágott jelenetről lehet most szó, amiről nagyjából egy évvel ezelőtt elmélkedtem (bár abban nem volt szó mozgó járdáról).



Ha a Billy Dee mögötti kékség helyére illesztem Michael vázlatát, akkor egész tetszetős látványt kapok:


Itt van ez a távolabbi nézet a díszletről:


Ha Pangrazio festményét tükrözöm, ide tökéletesen passzol a perspektívája. Gyorsan össze is dobtam egy animációt, hogy lássam, miként is nézhetett volna ki mindez a filmben:


Most már tényleg igazán sajnálom, hogy ez kimaradt. Tökjó hangulatú és igazán látványos jelenet lehetett volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése